2023. október 5., csütörtök

Petra Hülsmann: Morgen mach ich bessere Fehler

Amikor rábukkantam pár éve Petra Hülsmannra, végig is olvastam/hallgattam tőle mindent. Néhány éve nem jelent meg új könyve, ezért megörültem és rögtön hallgatni is kezdtem, amikor felfedeztem spotyn az új regényét. Persze az ő könyvei is abszolút a könnyed, csajos kategóriába tartoznak, de azért mindenképpen a jobb és értelmesebb fajtából.
A történet főhősnője Elli, aki 6 éves kislányával épp az Allgäuba igyekszik egy családi ünnepségre. Egyedül neveli a lányát, a környezetvédelmért harcol, egy „kommunkában” él, annak minden szépségével és nehézségével együtt. Még el sem indul, de utasai száma egyre csak nő, először a morgós, konzervatív Heinz nagybácsit kell magukkal vinniük az idősek otthonából, majd nem tud nemet modani a török származású ügyvédnek, Canonak, aki 500 eurot kínál neki, ha megmentve szorult helyzetéből elviszik Münchenbe. Mikor tele a kocsi kezdődhet a kaland keresztül-kasul egész Németországon, tele előítéletekkel, konfliktusokkal és sok-sok helyzetkomikumokkal. Ráadásul ismét bebizonyosodik a mondás, miszerint ami elromolhat, az el is romlik, így közös utazásuk egyre hosszabb lesz. Közben megismerik egymást, el tudják felejteni az előítéleteiket és az út végeztével érzik az űrt, amit a többiek hiánya okoz. Annak ellenére, h sok meglepetést nem tartogatott a könyv, tetszett, mert értelmesen van megírva, többnyire a karaktereket is jól kidolgozta, ezzel szerethetővé és emberivé téve őket. Az idős német és a fiatal török szereplőt ill. az ő előítéleteiket és megbékélésüket talán kicsit erőltetettnek mondanám, de hát ez a való világ, mármint ennek a két világnak az „ütközése”, ha ez általában nem is ilyen idillien sül el, mint itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése