2024. május 1., szerda

John Strelecky: Das Café am Rande der Welt

Már amikor belekezdtem ebbe, tudtam, nem egy regény, nem fikciós történet vár rám, sokkal inkább egy, az élet értelmét firtató írás. Nem voltam biztos benne, h ez nekem való, nem igazán szeretem az ilyesmit, de gondoltam adok neki egy esélyt.
John, a reklámmenedzser egy forgalmi dugó miatt hagyja el az autópályát, majd hirtelen a semmi közepén találja magát. A benzin fogyóban, nem tudja hol van, sehol senki. Már épp kezdene kétségbe esni, amikor feltűnik neki egy kávézó. Az eldugott kis hely - „a világ peremén”, ahogy a cím is mondja – igazi váratlan fordulatot hoz az életébe és sok mindennel kapcsolatban felnyitja a szemét. Az étlapon az ételeken kívül olyan alapvető kérdéseket talál, amiknek megválaszolásásra nincs felkészülve, ill. amikre nem tudja a választ. Mindez felkelti viszont az érdeklődését és a szakács, a felszolgálónő és egy vendég segítségével próbálja megszerezni a válaszokat az élet és a lét értelmét firtató kérdésekre. Miközben a lét céljáról beszélgetnek és filozofálnak, megváltozik az életről és az emberi kapcsolatokról alkotott véleménye, így az utazása hirtelen egy saját magához vezető utazás lesz. Azzal együtt, h a könyv engem nem talált el annyira, mert nem szeretem az ehhez hasonló elmélkedéseket és mert – bár erőlködött – de nem vált igazi történetté, volt benne számomra is néhány elgondolkodtató sztori. A könyvet 26 nyelvre fordították le, számos bestseller lista élére került.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése