2014. augusztus 3., vasárnap

Jess Walter: Schöne Ruinen

Egy ismerősöm ajánlotta a könyvet, ráadásul a borító is megtetszett, egy könnyed, nyári olvasmánynak gondoltam. Végül egészen mást kaptam, mint amit vártam, kis csalódás volt.


1962-ben egy hoollywoodi színésznő érkezik a kis olasz faluba, ami bár a La Cinque Terre mellett fekszik, de csak egy álmos kis porfészek. Itt van hotelje Pasqualénak, apja halála után kellett átvennie, bár más tervei voltak. Az állítólag halálos beteg, de gyönyörű Dee szempillantás alatt kavarja fel a kis falu-, de leginkább Pasquale életét, aki fülig beleszeret. A kártyákat viszont nem ők, hanem a nagyok keverik: hamarosan felbukkan Richard Burton és kiderül, h Dee nem is rákos beteg, hanem terhes, méghozzá tőle, aki néhány humoros epizód erejéig, mintegy önmaga paródiájaként visz színt az egyébként elég halovány történetbe.
Mindez csak nagyon lassan derül ki, mert a regényben fejezetenként váltakozik a múlt és a jelen. Ez utóbbi főszereplőnője Claire, aki Hoollywoodban dolgozik a filmbizniszben. Nem igazán értettem, hogy fognak találkozni az idősíkok és a történetek, mert felbukkan egy írási nehézségekkel küzdő író, egy ifjú forgatókönyv író, egy sedre, de elképesztően tehetséges zenész-színész, ki a múltban, ki a jelenben. Bár összességében az egész nem tetszett, de azt meg kell hagyni, a szerző végül remekül kapcsolja össze a szereplőket és a történeteket egymással, csak szerintem egy kicsit későn. Addigra számomra az egész már nagyon kesze-kusza volt az állandó, fejezetenkénti ugrálással, miközben nagyon csikorogtak a fogaskerekek és akadozott a gépezet.
Mindenesetre majdnem 50 évvel a történet kezdete után Pasquale Amerikába utazik, h megtalálja a nőt, aki elrabolta a szívét, így megismerjük a két tulajdonképpeni főszereplő életének történetét. Tragédiájuk, h életük a két találkozásuk között eltelt 50 évben játszódott és nem együtt, bár egymás megismerése egy életre meghatározta életüket.


Nem mondhatom, h a regény lebilincselt volna, sokszor inkább vontatottnak éreztem, bár a történet jó, de a megvalósítás nekem nem tetszett. Ezen kívül a főszereplők is kissé sápadtak maradtak, kissé kidolgozatlanok, talán a sok más szereplő ment a rovásukra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése