2012. november 4., vasárnap

Janet Evanovich: Einmal ist keinmal (Stephani Plum 1.)

Ez is egy olyan könyv, amiről már sokszor hallottam, de sem a fülszövegek, sem a borítók nem győztek meg, h ezt el kellene olvasnom. Aztán valahogy megváltozott a véleményem, valószínűleg attól, h jártamban-keltemben mindig mindenhol jót olvastam róla. Persze ez mindig veszélyes, mert rendesen feltuningolja az elvárásokat.


Stephanienek nincs állása és pasija sem, 30 évesen mindent elölről kell kezdenie, ezt meg is teszi, beáll az unokatesójához Vinniehez, óvadékbehajtó ügynöknek. Mivel addig beszerző volt, egy fehérneműkkel foglalkozó cégnél, ez elég éles váltás. Ráadásul az első ügy, mindjárt nem piskóta: az ex-zsaru Jospeh Morellit kellene felhajtania, akit gyilkosságért keresnek és akit gyerekkora óta ismer, közelebbről is;), elvégre a fickó nagy Don Juan. A felhajtás sikerül is, Steph senkivel nem fut össze olyan gyakran a könyvben, mint épp vele, de az elfogása már más tészta. Főhősünk az a fajta nő, akivel mindig történik valami, de aki mindig nagyon frappánsan tudja kivágni magát a slamasztikából, hála nagy szájának, na meg magyar génjeinek, amiknek köszönhetően szívós és izmos, de vékony:). Egyik kalandból a másikba csöppen, csupa akció az élete, mióta az új melóját csinálja, időnként kicsit sok is volt a jóból, minden és mindenki összefügg mindennel és mindenkivel és mivel sok szereplő van, helyenként nem is volt olyan egyszerű követni.
Bár haláli jó stílusban megírt könyv, azért a krimi szál sem gyenge benne, legalábbis nekem izgalmas volt, lévén nem szoktam ilyet olvasni és megint rájöttem, h nem is igazán szeretem. Mégis a kegyetlen jó duma, amit Stephanie nyom, meg Mazur nagyi és Joe Morelli figurája, a Steph és Joe között végig pattogó szikrák, a sok helyzetkomikum és a történet végén a csavar elfeledtette velem, h tulajdonképpen nem szeretem ezt a műfajt.
A könyv a Stephanie Plum széria 1. része, amit az írónő még 1994-ben írt, a krimisorozat azóta a világ első számú szórakoztató női sorozata, sokmilliós rajongótábora van. A 19. rész november 20-án fog megjelenni angolul, magyarul az első néhány kötet jelent meg A szingli fejvadász címmel. Nekem kb. a 17-ig van meg németül, szóval feltétlenül folytatása következik itt a blogon is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése