2012. december 2., vasárnap

Caroline Lenz: Dann klappt’s auch mit dem Doktor

Aki könnyen befolyásolható ugyebár…már többször írtam arról, h engem rendszeresen meg lehet venni jól irányzott címekkel, ha szerepel benne, valami kedvencem (Jane Eyre eset, Ein Mann wie Mr. Darcy stb.), ebben az ugyan nem szerepel, de…a kedvenc magazinomban, a Myselfben láttam, igaz csak reklámként (valószínűleg már gyanakodnom kellett volna), h aki szerette a Doctor’s Diaryt, annak ajánlják, a dolog el volt döntve, merthogy én nagyon szerettem. Nem vagyok és soha nem is voltam az a típus, aki a kedvenc filmjeit, sorozatait, egymás után 5x, 10x, 100x meg tudja nézni és még mindig nevet, a kivételt ez a 3 évadot megélt német kórház-komédia sorozat jelenti, amit évente legalább 1x újra nézek. Azért csak 3 évadot élt meg, mert a készítők és szereplők úgy gondolták elmesélték a történetet, nem akartak róla még újabb x bőrt lehúzni, holott az Rtl és az igen népes rajongótábor folytatást követelt. Egyébként a Duna tv vetítette magyarul is (A férfi a legjobb orvosság címmel) és mostanság talán az m1-en fut délutánonként. Kb. csak egy 10 percet láttam belőle egyszer, de nagy csalódás volt, először szembesültem vele, úgy istenigazából, mennyi poén veszik el a fordítás során és nagyon fura volt az eredeti után a szinkron is, szóval az eredeti nagyon jóóóó, a szinkronizáltért nem vállalok felelősséget;).


Azért egy kicsit a könyvről is;). Anna gyermekorvos, medikus, az ő hétköznapjait követjük figyelemmel. Sivár szerelmi életét, hektikus munkabeosztását, idegesítő anyjával ill. a barátaival való kapcsolatát. Mikor a kórházban új munkát kap, egy irodába kerül a főnökével, az unalmas nyárspolgár pszichológus Dr. Dennerrel, akiről ő eleinte még nem, de az olvasók már pontosan tudják, h nem is annyira nyárspolgár, pláne nem unalmas, hanem egyenesen az igazi Anna számára…
Egy csomó olyan epizód van a regényben, ami se nem vicces, se igazán lényege nincs a történet szempontjából, van benne néhány csavarocska, de elég felejthető, meglepetések nélkül.
Bár a 2. fele már jobban tetszett, de összességében viccesnek nem találtam, cselekmény nem sok van benne, még a romantika faktor is igencsak szerény.
Volt benne pár mondat, ill. tulajdonság vagy szituáció, ami valóban a Doctor’s Diaryre emlékeztetett, de csak olyan formán, amit koppintásnak szokás nevezni. Szóval míg a sorozat számomra abszolút az igényes szórakoztatás mintapéldája, a könyv ebben – sem – tudta felvenni vele a versenyt.


A címet (kb. - Akkor sikerül az orvossal is) ill. a borítót nem nagyon tudom hova tenni, mert szerencsére a könyv tartalmilag azért nem ennyire rózsaszín és "cuki", mint kívülről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése