2013. november 7., csütörtök

Noam Shpancer: Der gute Psychologe

A könyv fülszövege nagyon felkeltette az érdeklődésemet, de sajnos csalódnom kellett, aki viszont jártas a témában vagy esetleg érdeklődik a pszihológia iránt komolyabban, annak biztosan jobban tetszene a regény.


A címszereplő – akinek a nevére nem derül fény – szakterülete a félelem. Napközben praktizál, este egy egyetemen oktat. Mikor egy éjszakai bár táncosnője lesz az ügyfele, nem is sejti, h a nő problémái és titkai az ő életére is kihatással lesznek. Ennek következtében a magánélete és a munkája veszélyes módon összekeveredik. Tiffany, a táncosnő megváltozik a végére , már nem fél, elfogadja magát és képes bárkivel felvenni a harcot, egy abszolút pozitív fejlődésen megy át. A pszichológus mindeközben a regény lapjain magabiztos terapeutából normális emberré változik, aki szintén sok magánéleti problémával küzd, amiket már nem tud a szőnyeg alá söpörni, szembe kell néznie velük.
Ezt találtam nagyon érdekesnek itt - és a tavaly az hbo-n futó Terápia c. sorozatban is, h „megismertük” a pszichológust és az embert is, egyrészről a rendíthetetlen profit, másrészről pedig az esendő, valahol ugyanúgy kétségekkel és problémákkal küzdő embert.
Ez sem kimondottan az a könyv volt, amire vágytam…túl sok pszichológia, tekintve a címét ez persze nem nagy csoda, de mégis…nekem ez túl sok volt, sokszor olvasás közben teljesen elkalandoztam, mikor rákezdett erre a psziho dumára, nem kötött le igazán, sajnos nem vagyok elég fogékony, az ilyesmire. Valahol azt olvastam a könyvről, h egy jó pszichológia könyv, de unalmas regény, az előbbihez nem tudok hozzászólni, az utóbbit viszont meg tudom erősíteni.
A szerző egy izraeli pszichológus, aki Amerikában él és az ohioi egyetem professzora, ez volt az első regénye, ami rögtön meghozta számára a nemzetközi sikert.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése