2013. január 1., kedd

Boldog új évet!

Minden állandó olvasónak és erre látogatónak sikerekben, élményekben és jó olvasmányokban gazdag, boldog új évet kívánok!
Az új év első napján itt az idő, h lezárjam a 2012-es olvasási évet:) és kicsit összegezzek!
2012-ben összesen 97 könyvnek értem a végére: 45 magyar és 49 német nyelvű könyvet olvastam ki ill. 3 hangos könyvet hallgattam meg, mindegyiket németül. Megfordult tehát a nyelvek közötti arány, ez az első év, h többet olvastam németül, szerintem ez a tendencia folytatódni is fog. A 97 könyv is abszolút rekord nálam, logikus lenne a 100 könyves cél 2013-ban, nem tudom sikerülni fog-e, meglátjuk.
A múlt évben 13 magyar szerzőtől olvastam, összesen 15 könyvet, bár ez még mindig nem acélos, de már jobb, mint azelőtt (7-9).


Idén csak 2 regény került fel a kedvenceim közé (Kathryn Stockett: A segítség, Carlos Ruiz Zafón: A szél árnyéka), úgy tűnik évről évre „válogatósabb” leszek, de ez nem baj szerintem, a kedvenc azért kedvenc, h ne kerüljön oda minden második könyv. Ráadásul jó pár olyan olvasmány akadt, amik nagyon tetszettek, ilyen volt a ’megdöbbentő kategóriában’ A szoba, a Jégviráglányok és a Zwischen zwei Atemzüge, a könnyed, magával ragadó olvasmányok közül a Der 100 jährige, der aus…, A meztelen Juliet, a Cosí fan tutte és Sophie Kinsella legújabb regénye, amiről hamarosan írni fogok. Tetszett nagyon az elgondolkodtató Ein König für Deutschland, az Ohne Blut, A zsidó menyasszony, az Árvák hercege és az Éhezők viadala trilógia is.
2012 5 legnépszerűbb posztjában örömömre helyet kapott az általam legjobbnak ítélt két könyv is. A legtöbben E.L. James: Shades of Grey trilógiájának első részére kattintottak (Geheimes Verlangen), egy nagy klasszikus volt a második legnépszerűbb, Jókai A névtelen vár c. regénye, ezt Kathryn Stockett: A segítség, Julia Child: Életem Franciaországban és Carlos Ruiz Zafón: A szél árnyéka c. műve követte.
Tavaly is részt vettem a várólista csökkentésben, melyet ismét sikeresen teljesítettem. Az 1001 könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz listáról csak 3 könyvet olvastam 2012-ben, így még mindig csak 78 –nál járok, a tavalyi 14-hez képest ez erős visszaesés, de sebaj nincsenek különösebb terveim a listával. 2 könyvet olvastam csak újra, de az a kettő a kedvencek közül került ki és maradtak is ott. A 94 elolvasott könyvből csak 23 volt papíralapú, a többit e-könyvként olvastam, a könyvolvasómon:).
A blog is majdnem megduplázta látogatottságát 2011-hez képest, ami továbbra sem kardinális kérdés nálam, de azért persze örülök;). Remélem tudtam időnként kedvet csinálni egy-egy könyv elolvasásához vagy megvásárlásához és bízom benne, h ez 2013-ban is így lesz:)!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése