2023. január 1., vasárnap

Boldog új évet!

Vége az évnek, gyorsan le is zárom, itt a blogon is, jöhet a szokásos összegzés! 2022-ban 80 könyvet olvastam, hallgattam, 17-tel kevesebbet, mint előző évben. A 2021-es év kiemelkedő volt, nem lepett meg különösen, h azt nem tudtam megismételni, ez nem volt és nem is lesz a jövőben sem cél. A 80 könyvből 68 volt németül és 12 magyarul, maradt tehát az erős német dominancia az előző évekhez hasonlóan. A megoszlás idén úgy nézett ki, h ebből 39 volt ekönyv, 9 hagyományos- és 32 hangoskönyv. 2021-hez hasonlóan 2022-ben is csak 5 magyar szerzőtől olvastam. Szintén maradt az előző évhez képest az 1001 könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz listán szereplő olvasott könyvek száma, ezúttal is kettő, továbbra is megfontoltan haladok és jelenleg 116-nál tartok:). Az előző évekkel ellentétben 2022-ben egyáltalán nem játszottak szerepet az olvasmányaimban a könyvsorozatok. Volt ugyan néhány, amiből 1-2 részt elolvastam, de egyik sem tetszett/érdekelt annyira, h végig olvassam ezeket. Az utóbbi évek trendjéhez hasonlóan, idén sem találtam újabb abszolút kedvencet, de persze azért volt bőven olyan olvasmányom, ami nagyon tetszett. Ilyen volt például a már a 2020-as karanténos időszakkal – is – foglalkozó Über Menschen; a világszerte nagy sikert arató Die Mitternachtsbibliothek és Richard Osman második kötete; a zsidó hagyományokhoz közelebb vivő Die Hochzeit der Chani Kaufmann; a tartalmas nyári olvasmány, az Ein Sommer nur für mich; a csodálatos, nem mindennapi szerelmi történet a Fritz und Emma és a Zwischen uns das Meer, Kristin Hannah egy régebbi regénye, az írónőben még soha nem csalódtam.
Idén szerencsére már a valóságban is jobban lehetett utazni, de – biztos, ami biztos – a könyvek segítségével is megtettem ezt. Ismét két részt olvastam a kedvenc Ein Jahr in…. sorozatból (Moszkva, Garda-tó) és bár nem ennek a sorozatnak a része, de szintén egy évet mesél el a Schlaflos im Seoul is, nagy kedvencemről, Ausztráliáról két könyvet is olvastam (Der Duft vom Hibiskus/Up & down under), szintén két rész került sorra idén az Ein Gebrauchsanweisung für…. című sorozatból (Görögország, Izland), mielőtt ezekbe az országokba utaztam volna és még az év elején egy német lánnyal afrikai szafarikon vettem részt, hála a Frühstück mit Elefanten c. könyvnek. Ahogy mindig, ezúttal is több életrajzot olvastam, a divattervező Diane von Fürstenbergét; a tragikusan korán elhunyt, svéd dj-ét, Avicii-ét; Matthew McConaughey-ét, és a tragikus sorsú Mindszenty bíborosét. 2022 magasan legolvasottabb bejegyzése pont az előbb már említett Der Duft vom Hibiskus lett, ami egy Ausztráliában játszódó történelmi regény; ezt a Mazel Tov követte, amitől személy szerint én, többet vártam; a 3. helyre Náray Tamás év elején olvasott Volt egyszer egy varrodámja került; a 4. helyen holtervesenyben áll a Hosszú az út ill. A kék öböl, míg az 5. helyen Ablonczy Balázs Ismeretlen Trianonja szerepel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése